Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Miten rakennetaan myyntitunneli ja miten mainoksia testataan?

Kirjoitettu 19.09.18
Esseen kirjoittaja: Jori Heikkinen
Kirjapisteet: 5
Kirja: Avain asiakasvirtaan
Kirjan kirjoittaja: Avain asiakasvirtaan
Kategoriat: 6.2. Myynnin ja markkinointiviestinnän taidot ja työkalut

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Kaikki digitaalinen markkinointi, alustasta riippumatta, perustuu jonkinlaiseen suppilo- tai tunnelimalliin. Tunnelin etuosassa pyritään saamaan markkinoinnin avulla mahdollisimman paljon uusia asiakkaita. Takaosaan taas siirtyvät jo asiakkaiksi ryhtyneet, eli käytännössä etuosasta siirrytään suoraan takaosaan. Etu- ja takaosan ero tavoitteellisesti on siinä, että etuosaan pyritään tavalla tai toisella saamaan maksimaalinen määrä asiakkaita, ilman voittotavoitteita. Takaosassa taas pyritään nostamaan olemassa olevien asiakkaiden kokonaisarvoa yritykselle, eli heille tehdään lisämyyntiä, jolla tehdään voitto. Tällöin markkinointiin käytettävä raha on käytännössä 80% etuosaan ja 20% takaosaan.

Näyttökuva 2018-9-18 kello 16.34.23

Millainen on hyvä mainos?

sad

Mainoksen testausresepti

  1. Yleisesti: Testaa yhtä muutosta kerrallaan kampanjassa, mainosryhmässä ja mainoksessa
  2. Taustatyö: luo kampanja, mainosryhmä ja mainos
  3. Mainos: luo 1-3 uutta mainosta uudella kuvalla
  4. Mainos: luo 1-3 uutta mainosta uudella otsikolla
  5. Mainos: luo 1-3 uutta mainosta uudella kuvauksella

Testaa 2 eri mainosta, luo mainosryhmä kopio, jotta tykkäykset ja sitoutumiset eivät vaikuta näkyvyyteen.

Mainoksen luottamusresepti

  1. Vaatimukset: Yksi hyvin toimiva mainos
  2. Mainos: inaktivoi huonot mainokset, muuta mainos uudesta mainoksesta olemassa olevaksi mainokseksi
  3. Mainosryhmä: kopioi mainosryhmä ja kohdenna uudelleen, lataa muutokset FB ja varmista että mainokset on päällä
  4. Mainos: seuraa mainoksen kommentteja ja poista paska/taklaa kritiikki

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!