Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Instagram ja yritykset: 7+1 vinkkiä!

Kirjoitettu 09.03.17
Esseen kirjoittaja: Iiris Nokka
Kirjapisteet: 2
Kirja: Linkit: http://www.socialmediaexaminer.com/instagram-for-business-tips/ https://blog.bufferapp.com/instagram-for-business-tips http://www.kuulu.fi/blogi/millaiset-kuvat-toimivat-instagramissa-parhaiten-7-vinkkia-yrityksen-instagram-markkinointiin/
Kirjan kirjoittaja: Eri kirjoittajia
Kategoriat: 3. Yrittäjyys, 3.2. Yrittäjän taidot ja työkalut, 3.4. Uusia tuulia ja haasteita yrittämiseen, 6. Markkinointi, 6.2. Myynnin ja markkinointiviestinnän taidot ja työkalut, 6.3. Brandi ja mielikuvien kehittämisen työkalut, 6.7. Sosiaalinen media ja markkinointi, 9.06. Markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Lähin ettimään vinkkejä Instagram –markkinointiin käymällä läpi artikkeleja aiheesta yritykset ja Instagram. Sain sylillisen hyviä vinkkejä ja jäätävää inspiraatiota, jotka listasin tähän alle!

 

1. Inspiroi!

Asiakkaasi omaavat mitä todennäköisemmin samoja arvoja ja kiinnostuksen kohteita kun seurannassaoleva yrityskin! INspiroi ja ruoki asiakasta siis muillakin kuin tuotteiden kuvilla. Kokeile erilaisia lainauksia, joita voit heijastaa esimerkiksi yrityksen arvoihin, visioon tai muuten vaan mielenkiinnon kohteisiin! Näitä saat tehtyä helposti esimerkiksi Canvalla tai Overilla.

instagram4

2. Luo verkostoja!

Tykkää, kommentoi, seuraa. Ole aktiivinen ja luo verkostoja Instagramissa! Näin saat todennäköisesti lisää kommentteja ja tykkäyksiä myös omille kuville. Muita seuraamalla voit hakea inspiraatiota omiin kuviin, jso tulee jotain vastaan mikä todella toimii.

3. Erotu!

Laita tuotteesi välillä täysin erilaiseen kontekstiin, missä se yleensä nähdä. Vaatekaupan vaatteet voi asettaa myös johonkin muualle kuin henkariin tai mallinuken päälle -vain taivas on rajana!

instagram3

4. Aikatauluta!

Luo aikataulu postaamiselle: näin voit varmistaa, että kuvia ei tule liikaa tai liian vähän. Pitkin päiviä ei tarvitse myöskään murehtia, mitä sitä keksisi postata, kun valmiit ideat on jo mietitty! Muista jättää kuitenkin varaa myös yllättäville kuville, ne tuo vain yrityksen arjen lähemmäs asiakasta.

Kokeiluun lähtee ehdottomasti Buffer –sovellus, joka muistuttaa kuvien laittamisesta Instagramiin. Se on sovellus, joka siis hälyttää ajankohtana, jolloin olet päättänyt postata tietyn kuvan Instagramiin. Nopealla vilkaisulla tämän sovelluksen kautta onnistuu julkaisujen tekeminen myös muuaale sosiaaliseen mediaan!

5. Värillä on väliä!

Jos käytät filttereitä, kokeile vaihdella niitä! Vaihtoehtoja löytyy nimittäin roppakaupalla. Jos ei filtterit nappaa, se tuntuu olevan hyvä juttu sillä tutkitusti kuva ilman filtteriä on suositumpi! On myös tutkittu, että sinisävyiset, kylmät kuvat ovat Instagramissa suosituimpia. Ennen kuvan julkaisua on myös helppo lisätä esimerkiksi kuvan kirkkautta, joka saa sen näyttämään paremmalta.

Voit myös miettiä feediäsi: onko sillä joku tietty värimaailma? Tulisiko sillä ylipäätään olla joku tietty värimaailma? Myös yhtenäinen fontti yrityksen käyttämässä markkinoinnissa luo persoonallista ilmettä.

highstreet

Ylhäällä esimerkki yrityksen yhtenäisestä värimaailmasta Instagramissa: Not on the highstreet.

6. Jaa Facebookissa!

Instagramin kautta on helppo jakaa sama kuva teksteineen myös yrityksen Facebook –sivulla. Instagramista postatut kuvat Facebookissa saavat nimittäin 23% enemmän näkyvyyttä.

Toisaalta kyseenalaistan hieman tätä kohtaa, sillä olen mieltänyt sen enemmänkin asialliseksi tiedotuskanavaksi, joka eroaa Instagramin tyylistä hieman (riippuu toki yrityksestä). Voi olla kuitenkin fiksua jakaa välillä maistiaisia Instagramista myös Facebookkiin, jotta käyttäjät sieltä siirtyisivät seuraamaan elämää myös Instagramin puolelle!

7. Bio kuntoon!

Bio eli kuvaus Instagramissa on ainoa kohta, jossa linkit nettisivuille toimivat. Käytä siellä oleva tila siis harkitusti, äläkä jaa linkkejä turhaan kuvien kuvauksissa. Biossa on myös tarkoitus erottua, vaikka tilaa on vain vähän! Tuo oleellinen informaatio siis ilmi tyylilläsi. Ehkä kuvauksen yhteydessä voisit myös esitellä oman hashtagin, jolla käyttäjä löytää yritystäsi koskevat julkaisut?

+1 Mitä postata?

Mitä uutta on tulossa? Anna Instagramin käyttäjille etuoikeus nähdä, mitä tapahtuu tulevaisuudessa -myöhemmin illalla tai vaikka seuraavana vuonna.

Työntekijät kuvissa ovat monella tapaa hyvä juttu: se antaa käyttäjille behind the scenes –materiaalia ja muistuttaa, että yrityskin koostuu ihan normaaleista ihmisistä! Sen lisäksi kuvat joissa on kasvot, saavat 38% enemmän tykkäyksiä ja 32% enemmän kommentteja. Ei paha!

Tartu kiinni trendeihin, juhlapäiviin ja kuumimpiin puheenaiheisiin! Kerro miltä näyttää juuri sinun yrityksesi #suomi100vuotta, #worldemojiday tai #nännikohu. Kyllä maailman puheenaiheista joku ainakin liippaa läheltä omaa alaasi!

instagram2

instagram1

Iiris Nokka

https://tavotteenamia.wordpress.com

 

Tagit: , , , , ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!