Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö
NBF 2016: Gary Vaynerchuk, 1.0 out of 5 based on 1 rating
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 1.0/5 (1 vote cast)

Puhelin on mun ja sun tärkein kaveri. On minulla ystäviä, hyviäkin sellaisia, mutta puhelin on se kaveri, kenen kanssa vietän päivässä eniten aikaa. Se herättää minut, muistuttaa asioista, viihdyttää sisällöllään ja kertoo, koska täytyy mennä taas nukkumaan. Puhelimen käyttö näyttää aina siltä, että ihmiset vain selaavat sitä zombin tavoin aivot narikassa, ajantappamiseksi. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä puhelin on esine, tärkein ystäväsi, jolla tehdään töitä ja pysytään yhteydessä tässä koko ajan yhä enemmän ja enemmän teknologistuvassa maailmassa.

Teknologia ei muuta meitä, vaan se näyttää todellisen luonteemme.
Näin totesi Gary Vaynerchuk Nordic Business Forumin lavalla. Ja tämä on aivan totta. On ihmisiä, kuten minä, jotka ovat koko ajan puhelin kourassa tai läppäri auki ja sitten on niitä ihmisiä, jotka eivät ole Facebookissa, Snapchatissa tai Instagramissa eikä heitä yksinkertaisesti kiinnosta teknologia. Elämme nyt ja tulevaisuudessa ajassa, jolloin kaikki ihmiset ja asiat ovat onlinessa tai viimeistään nyt siirtymässä sinne. Me puhelimen aktiiviset käyttäjät emme siis ole addiktiossa puhelimiin, olemme vain kiinnostuneita siitä, mitä maailmalla tapahtuu ja haluamme olla yhteydessä muihin. Väite siitä, että onlinessa oleminen ei ole yhteydenpitoa – on kuraa. Kuinka pitäisimmekään yhteyttä ystäviin ilman tärkeintä kaveriamme? Niillä vanhanaikaisilla kirjeilläkö? Sehän onkin sitä vuotta 2016 ja digitalisaatiota parhaimmillaan.

Ota huomio itsellesi. Kun halutaan sitten markkinoida tai vain kertoa viikonlopun kuulumisista tiimikavereille, tärkeintä on, että saa täyden huomion. Se, että kerrot jollekin puolet tarinastasi, kun tämä keskittyy johonkin muuhun, ei toimi. Kiitos viisaista sanoista Gary, tämä on selvästi kohta, johon minunkin täytyy paneutua. Olen se sosiaalinen tyttö, jolla on aina (ainakin olevinaan) niin paljon asiaa, että ei malta odottaa ihmisten täyttä huomiota. Ei ihme, että joudun toistelemaan sanomisiani. Huomiosta pääsenkin faktaan mene syvälle laajan sijasta. Älä siis selitä turhia, tiivistä tai älä yritä handlata kaikkea, keskity yhteen. Nykyaikana markkinointi on suunnattu ihan liian laajalle ja huonosti. Kun tajuat sen että tv:ssä mainoskatkoilla pyörivät mainoksesi eivät toimi (koska ihmiset käyttävät ohjelmien mainoskatkot puhelimen selaamiseen) ja käytät markkinointirahasi esimerkiksi Facebook-mainontaan tai kohdennetusti johonkin missä ihmiset sen varmasti sisäistävät, tulet menestymään paremmin kuin kilpakumppanisi. Tuo markkinointiisi arvoa. Mitä nopeammin tajuat, että SINÄ olet mediayritys, sinä kasvat. Etsi siis sinulle sopiva media-alusta ja menestyt!

Mainonta on aikasi tuhlausta. Mieti, miten sinä haluat tuhlata muiden aikaa sinulle tehokkaalla tavalla. Kiitos Gary Vaynerchuk, my new big brother in business. Avasit silmäni tähän markkinoinnin maailmaan aivan uudella tavalla.

Tagit: , , , ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!