Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Oppimisbaarien kolahdukset

Kirjoitettu 17.04.17
Esseen kirjoittaja: Ernesto Pylväläinen
Kirjapisteet: 1
Kirja: Oppimisbaarit
Kirjan kirjoittaja: Torstai 13.4.2017
Kategoriat: 1.4. Uusia tuulia oppimiseen

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Suosituksista poweria!

Ensimmäisenä kolahdus tuli meidän crossmedian pajalta, jossa aiheena oli linkedinin kehittäminen. Tajusin sen, miten hyvän lähtökohdan saamme tiimiakatemialla linkediniin, kun pystymme saada monta connectionia toisistamme. Nämä näyttävät ehdottomasti hyvälle työnantajan tai yhteistyökumppanin silmissä.

Suurin kolahdus kuitenkin tuli siitä, että aion hyödyntää linkedinin suositukset kohtaa. Näen näissä kaikista suurimman potentiaalin, josta saada hyötyä. Suositukset ovat selvästi painavin asia, joita linkedinissä voi olla. Laitoin heti pomolle viestiä, voisiko hän suositella ja aion varmasti pyytää kaikkia yhteistyökumppaneitani samoin täyttämään tämän suosituksen. J

Toki tämä vaatii sitä, että hoidan tekemäni projektit erittäin hyvin ja huolehdin siitä, että asiakkaani kokemus on huippuluokkaa!

 

Tarpeen myyminen ja asiantuntijuuden todistaminen

Markkinoinnin pajassa puhuttiin siitä, kuinka olisi mahdollista kerätä liidejä hyvällä sisällöllä ja tehdä näistä asiakkaita. Ensimmäisenä tulisi vetää jollain tavalla mahdollisia asiakkaita puoleesi.

Nyt kesällä lähtee Eloa Designin nettisivut käyntiin ja sinne päivittelen tietoa asiakasymmärrykseen ja konseptin kehittämiseen littyen. Hyvänä ideana olisi myös puhua tapahtumissa palvelumuotoiluun liittyen. Haasteena olen kokenut sen, että tarve pitää myydä asiakkaalle usein palvelun kehittämiseen liittyen. Siihen lääkkeet tulevat olemaan sellainen pieni kirja, jossa on pavelumuotoilun perusteita ja työkaluja. (Sisältäen tietysti myös tarjoukset, mikäli Eloaa käytetään toteuttamaan nämä palvelut.)

Tämä on nyt toinen kerta, kun kirjoitan tästä Palvelumuotoilun vihosta. Mikäli opariaihetta ei löydy, niin laitan tämän pikkuvihon tekemisen käytäntöön. Tästähän saisi Oparin samalla tehtyä!

 

Why?

Viimeisin kolahdus tuli johtamisen oppimisbaarinpajasta. Katsoin ehkä neljännen kerran Simon Sinekin Golden Circle –ted talkin. Tällä kertaa ajattelin videota laittamani tarjouksen näkökulmasta. Tajusin, että olen kirjoittanut tarjouksen näkökulmasta mitä ja miten, mutta unohtanut kokonaan why kohdan. Why:n käyttäminen viestissä tuo siihen tunnetta ja tekee aiheesta syvällisemmän. Tämän takia se toimii niin hyvin markkinointiviestinnässä.

Tapaan ensi viikolla kaksi erittäin potentiaalista asiakasta, joiden kanssa on mahdollisuudet suunnitella tämän kevään loppuprojektit. Jossain vaiheessa minun pitää kertoa, mitä haluan tehdä tai mitä minulla on tarjottavaa, niin en vastaa enää tyypillisesti ”markkinointitutkimuksia tai palvelun kehittämistä.”

Vaan tästä lähtien autan nostamaan asiakkaani asiakassuhteiden ja brändin arvoa, kehittämällä odotukset ylittäviä asiakaskokemuksia.

”Mitä” ja ”miten” -kohdat tulee vasta tämän jälkeen, riippuen asiakkaan omista tavoitteista.

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!