Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Success Secrets of the Online Marketing Superstars

Kirjoitettu 23.05.18
Esseen kirjoittaja: Samuli Välimäki
Kirjapisteet: 2
Kirja: Success Secrets of the Online Marketing Superstars
Kirjan kirjoittaja: Mitch Meyerson
Kategoriat: 9.06. Markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Success Secrets of the Online Marketing Superstars

Henkilökohtaiset mediabrändit ovat markkinoinnin tulevaisuus. Normaali markkinointi voi työntää asiakasta poispäin, sillä jotkut kuluttajat kokevat ”normaalin” markkinoinnin liian tyrkyttäväksi tavaksi myydä tuotetta. Tällä hetkellä media on se, joka vetää ihmisiä puoleensa. Onhan se selvästikin havaittavissa. Vaikuttaja markkinointi on kovassa käytössä, jossa jo valmiin katsojakunnan omaavat esim. tubettajat markkinoivat sisältönsä ohella jotain tiettyä tuotetta tai palvelua. Saatoimme itsekin lipsahtaa projektimme kanssa kyseiselle polulle.

 

Kuinka moni muistaa, mistä Kim Kardashian tuli kuuluisaksi? Tuskin kukaan, mutta hän on hyvä esimerkki ”Personal media brandeista”. Vaikka en itse pidä kyseisestä henkilöstä en kyllä voi kieltää tätä faktaa.

 

Nykypäivänä moni pitää yllä palveluita, jotka ovat ilmaisia, mutta myyvät niiden kautta maksullisia palveluita. Esimerkiksi Digital Photography School verkkosivu, jonka tutoriaalit ja tipsit ovat ilmaisia, mutta sivuilla myydään myös syventäviä, maksullisia e-kirjoja. Olen jo jonkun aikaa halunnut luoda tälläisen palvelun, blogin tai tubekanavan, mutta en ole vielä päässyt päätökseen, mitä aihealuetta käsittelen ja mikä strategiani on. Missä olen hyvä? Mikä on intohimoni?

 

Sosiaalinen media

Tiesitkö, että 73% internetiä käyttävistä ihmisistä käyttää jotain sosiaalisen median alustaa? Ei siis jää epäselväksi, että ”some” on tällä hetkellä ERITTÄIN ISO tekijä. Jos etsimäni tieto pitää paikkansa – maailmassa on noin 4 miljardia internetin käyttäjää. Tästä eteenpäin jokainen voi suorittaa matematiikan itse.

Microcontent

Wuhuu! Mikrosisältö on ainakin tämän hetken ehkä suurin somekalu (kyllä, yhdistin juuri sanat: sosiaalinen media ja työkalu). Mikrosisällöllä tarkoitetaan kuvia, memejä, liikkuvia gif-kuvia tai kuvia joissa on pieni pätkä tekstiä. Mikrosisällön tarkoituksena on johdattaa käyttäjä kuvan kautta johonkin suurempaan sisältöön, kuten kokopitkään blogitekstiin. Blogitekstin kautta kirjoittaja voi mahdollisesti saada mainostuloja tai konversoida suoraan blogissa myytäviin palveluihin, joka jälleeen… tuottaa kirjoittajalle massindeerusta! Näinä somen hektisinä aikoina mikrosisältö näyttää toimivan ja ihmisillä tuntuu olevan enemmän aikaa hauskojen memejen ja muiden sisältöjen tutkiskeluun, kuin oikeaan tiedon hankintaan. Saatan kuluttaa internetissä lukuisia tunteja katsoen tutoriaaleja Youtubesta kehittääkseni esimerkiksi video-, valokuvaus ja editointi taitojani.

 

Fun facts:

Youtube on toiseksi suurin ”hakukone” internetissä. Ps. en aio paljastaa kuka on ykkönen.

Videoiden käyttö verkkosivulla voi nostaa Google näkyvyyttäsi jopa 53 kertaiseksi.

 

Somea selaillessani olen huomannut ainoastaan tekstiä sisältävien postauksien jäävän yhä enemmän ja enemmän taka-alalle. Pienet tekstin piperrykset hukkuvat valtavan kuvavirran sekaan. Sen sijaan postaukset, jotka sisältävät kuvia saavat kirjan mukaan jopa 94% enemmän katselukertoja teksti-postauksiin verrattuna. Miksi? Ihmiset kokevat kuva-postauksen olevan kiinnostavampaa materiaalia uudelleen jaettavaksi.

 

”Haloo, mites ne loputtomat videot mun Facebook fiidissä?” Kirjassa mainittujen tietojen mukaan 90% internetin liikenteestä koostuu videomateriaalista. Olen siis puolivahingossa ajautumassa tulevaisuuden ammattiin video- ja valokuvaus näperryksieni kanssa.

Tagit: , ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!