Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Asiakaspalvelun Pikkujättiläinen

Kirjoitettu 09.06.13
Esseen kirjoittaja: Juho Koistinen
Kirjapisteet: 3
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: 1. Oppiminen

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Valitsin kirjan, koska innostuneena MT-reissusta halusin lukea asiakkuuksista/asiakaspalvelusta. Halusin lähteä parantamaan ja kehittämään niitä omassa tiimiyrityksessäni. Kirjan oli jo moni lukenutkin ja ajatteli sen olevan liian tuttua, mutta päätin silti ottaa sen luettavakseni.

Mitä Tiedät asiakkaistasi?

Yritykset, jotka ovat kiinnostuneita asiakkaistaan ja heidän palvelemisestaan hankkivat heistä jatkuvasti ja aktiivisesti lisää tietoa. Heille myös tarjotaan jatkuvasti uutta, eikä se saa jäädä pelkästään toteamisen ja tutkimisen tasolle. Tähän ratkaisuni on minkä yritän ajaa Priimaan käyttöön on asiakasporrasjärjestelmä, jossa tutkitaan kuinka hyvä kyseinen asiakas meille on ja heidät pisteytetään. Toinen asia mitä lähdemme kokeilemaan on asiakkaan hoitosuunnitelma, jossa toivoisin apua meidän markkinointipäällikkö Elmolta, tässä tutkimme millä tavoin voisimme parantaa asiakassuhdettamme ja mahdollisesti syventää sitä.
Ohessa muutamia kysymyksiä, joita voi miettiä omista asiakassuhteistaan: Mitä asiakkaasi todella haluavat? Mitä asioita he pitävät arvossa? Mitä sinun tulee tehdä, että saat asiakkaat kauppaasi? Mitä sinun tulisi tehdä lisätäksesi palvelunne tasoa ja tunnettavuutta.
Yrityksen nettisivut

Me kaikki tiedämme, että internet on nykyään suosituimpia välineitä, kun etsimme tietoa jostain yrityksestä. Mutta, kuinka moni tietää, että asiakkaat käyttävät keskimäärin vain 10 sekuntia yrityksen nettisivuilla, jonka jälkeen siirtyvät eteenpäin jolleivat löydä haluamaansa siinä ajassa. Tähän kirja suosittelee perinteistä AIDA-kaavaa työkaluksi tehdä sivuistasi kiintoisat, joita meidän olisi tarkoitus ehostaa.
Kilpailijat ovat opettajiasi

He ovat ahkeria, idearikkaita ja tehokkaita. He pakottavat sinut etsimään keinoja tuotteisesi ja palvelujesi parantamiseksi. Kilpailijat kaappaavat yrityksesi ja asiakkaasi, jos saisivat siihen tilaisuuden ja jos et pidä varaasi niin käykin. He kuitenkin arvostavat omaperäisyyttäsi ja persoonallisuuttasi. Lisäksi he haluavat enemmän ja halvemmalla ja loppujen lopuksi, jos tuotteenne ovat ”yhtä hyviä”, ratkaisee lopulta ihminen sen kummalta asiakas mieluummin ostaa ELI ASIAKASPALVELU.
Kasva Johtajana
Johtaminen on kasvamista. Samalla kun opetat porukkaasi, opit myös itse. Jos johtajan arvomaailma on kunnossa, on vaikeidenkin päätösten tekemine helppoa. Jos arvomaailma on sekaisin, on helppojenkin päätösten tekeminen vaikeaa ”Juhani Tamminen”
Kolme askelta onneen:
Jotta ihmiset olisivat onnellisia työssään, seuraavien kolmen ehdon tulee täyttyä.
  • Heidän pitää olla soveliaita siihen
  • Heidän ei tule tehdä liikaa sitä
  • Heidän täytyy tuntea onnistuvansa siinä

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!