Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Blogimarkkinointi

Kirjoitettu 05.04.13
Esseen kirjoittaja: Jugi
Kirjapisteet: 2
Kirja: Blogimarkkinointi
Kirjan kirjoittaja: Katleena Kortesuo & Jarkko Kurvinen
Kategoriat: 6. Markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Blogien kirjoittajia on monenlaisia. Tänä päivänä tieto leviää äärettömän nopeasti ja syypää tähän on tietysti internet ja sosiaalinen media. Itse en ole sen suuremmin ikinä kenenkään blogeja lueskellut, vaikkakin tiedän, että osa bittiavaruudesta löytyvistä blogeista on oikeasti todella hyviä. Tässä vaan ollaan tultu taas siihen, että kun blogin perustaminen on niin helppoa lähes jokaiselle niin myös yrittäjiä tuosta maailmasta löytyy pilvin pimein. Tähän en tiedä oikeaa vastausta, mutta väittäisin, että ehkä yksi tuhannesta blogista on oikeasti hyvä. Jos tollaselle tasolle päästään on se oikeasti jo hyvä juttu.

 

Mitenkäs sitten blogia olisi mahdollisimman hyvä hyödyntää ja tehdä jopa rahaakin? Katleena Kortesuon ja Jarkko Kurvisen Blogimarkkinointi kirja yrittää antaa tähänkin kysymykseen vastauksen. Kirja aloittaa todellakin perusteista selittämällä joitain internet-maailman termejä ja blogin perustamiseen liittyviä juttuja. Paikka paikoin hauskalla huumorilla höystetty kirja kertoo, mitä sudenkuoppia kannattaa välttää ja mihin asioihin tarttua. Askel askeleelta oman blogin perustamisen kynnystä madalletaan ja kirjan luettuja on jo teoriassa lähes ammattilainen tai ainakin valmis yrittämään.

 

Jos mietit blogin perustamista kannattaa pitää mielessä kirjan esittämät väitteet, siitä mitä on hyvä sisältö. Kun nämä asiat ovat kunnossa, on olemassa riski, että blogisi menestyy oikeastikin.

 

* Ainutlaatuisuus

 

* Uutuusarvo

 

* Persoonallisuus

 

* Viihteellinen asiakirjoittaminen ja faktakirjoittaminen

 

* Kehittyminen


Kuten aiemmin sanoin, en itse ole sen suuremmin ikinä blogien maailmaan perehtynyt, mutta on ainakin yksi asia mihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Netissä olevat blogipalvelut, kuten vaikkapa wordpress ovat saaneet Innomon porukan värkkäämään itse kotisivuja. Aiemmin tuo maailma tuntui varmasti monesta todella kaukaiselta, mutta helpot blogipalvelut ovat saaneet ainakin meidän tiimistä esiin jo useampia experttejä. Aina ei tarvita blogia, mutta näitä palveluja hyödyntämällä voidaan tehdään ihan suht tyylikkäät kotisivut yritykselle kuin yritykselle.

 

Innolla odotan, millaiset kotisivut meidän keilahallille tulee. Sielläkin taustalla hyrrää blogien luomiseen ja ylläpitoon tarkoitettu WordPressin koneisto. Kyllä Innomo ainakin on hyötynyt ihmisten innostumisesta blogien pidon maailmaan.

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!