Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Hyvä palvelu

Kirjoitettu 24.03.13
Esseen kirjoittaja: Jetro Majaniemi
Kirjapisteet: 1
Kirja: Hyvä palvelu
Kirjan kirjoittaja: Tapio Rissanen
Kategoriat: 3. Yrittäjyys

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

 

Mitä se on? Kuinka se saavutetaan? Kaksi hyvää kysymystä kun tuotteistaa tai suunnittelee, mitä tahansa palvelua.

 

Lähdetään liikkeelle omista kokemuksista, joten kerron tarinan, kuinka minä olen palvellut.

 

Viimevuoden projekti Keljon Kirpputori. Se oli opettavainen projekti. Rahaa ei tullut ja tunteja meni. Asiakaspalvelua tuli kuitenkin opittua ja kaikkeahan ei voi rahassa mitata. Kirpparilla työskennellessäni sain puhelun ja minua pyydettiin varaamaan pöytä, lupasin pöydän ja hoitaa tilan siistiksi kun asikkaat tuovat tavaransa. Sinä päivänä kun heidän piti tuoda tavaransa, puhelimeni soi ja siellä sanottiin; ” meillä ei ole autoa käytössä, joten emme pääsekkään aloittamaan vielä”. Oli lauantai-iltapäivä ja olin tunninpäästä sulkemassa. Kysyin kuinka paljon heillä oli tavaraa. Hetken harkittuani sanoin , että voin tulla henkilökohtaisesti hakemaan tavarat, kun olen kirpparin sulkenut. Tullaan sitten laittamaan tavarat pöytään. Sanoin mitä se maksaisi ja se kävi heille. Asiakkaat olivat hirveän tyytyväisiä apuuni ja ”palveluuni” ja lupasivat suositella muillekkin. Pienillä asioilla on suuri vaikutus palvelussa. Miten hyvin palvelet sitä paremmin se tulevaisuudessa palvelee. Nämäkin asiakkaat olivat yli kuukauden kirpparilla vuokralla!

 

Palvelu on mielestäni lisäarvon tuottamista yritykselle ja keskeinen osa yrittämistä. Niin monesti kuulin kirpputorilla, että hyvää palvelua ei saa enään mistään. Tämä laittaa miettimään, koska eikö ideana ole saada asiakkaat ostamaan uudestaan? Mielestäni kyllä. Joten pyrin palvelemaan luotettavasti ja antamaan takuun tuotteelleni tai palvelulle.

 

Mitä palveluja minä tällä hetkellä tarjoan, ovat: Outsource IT:n palvelut ja rakennuspalvelut. Näissä palveluissa pyrin ottamaan asiakkaan tarpeet huomioon! Tekemään kartoituksen alkuvaiheessa ja tästä toimimaan tilanteen vaatimalla tavalla. Säännöllinen yhteyden pito asiakkaan kanssa tuo luotettavuutta itsellesi ja tarjoamallesi.

 

Top huomioita palveluissa:

1. Luotettava

2. Asiakkaan huomiovaa ja tarpeiden täyttävää

3. Pienetkin asiakkaat vaikuttavat, joten tee ne, parantaaksesi.

Hyvä palvelu tuo lisää asiakkaita!

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!