Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Moccalattehipsteri

Kirjoitettu 06.01.13
Esseen kirjoittaja:
Kirjapisteet: 2
Kirja: Moccalattehipsteri
Kirjan kirjoittaja: Riku Vassinen
Kategoriat: 9. YPK:n ulkopuoliset, 9.06. Markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Moccalattehipsteri oli ennemminkin asennekirja, kuin markkinointiopus minulle.

Vassinen herätti paljon tunteita ja ajatuksia omasta käytöksestä, mikä tuli kyllä täysin tarpeeseen!

 

Kirja mullisti myös käytöksen itse Vassisesta. Syksyllä 2011 olin Tulimyrskyssä tyyppiä kuuntelemassa, ja silloin hän ei oikeastaan herättänyt tunteita suuntaan jos toiseenkaan. Nyt fiilis hänestä on täysin erilainen, kaverihan kuulostaa varsin rennolta äijältä!

 

Meillä Suomessa on tapana kulkea naama mutrussa ja olla lopen kyllästyneitä elämäänsä, erottautumiseen ei siis vaadita paljoa sen enempää, kuin olla hauska tyyppi ja kulkea suupielet ylöspäin käännettynä. Ja se, että heität läppää ja olet rento tyyppi, ei tarkoita sitä ettetkö olisi myös nerokas työssäsi.

 

 

Tällaiseksi heeboksi minäkin haluan, hymyssä suin käveleväksi läpän heittäjäksi, joka kumminkin voidaan ottaa myös tarpeen vaatiessa tosissaan. Markkinointi ei ole kuoleman vakava asia, ja sitä pitää olla hauska toteuttaa. Jätetään turha pingottaminen muille, ja keskitytään siihen mitä parhaiten osataan tehdä!

 

Itselle nuo uusien ajatusten keksiminen ei aina ole maailman helpoin juttu, joten olenkin päättänyt lähteä metsästämään omaa luovuuttani lastenkirjoista ja Putous- sarjasta. Sanokaa mitä sanotte, mutta yrittänyttä ei lasketa. Nuorempana vihasin yli kaiken Nalle Puh- kirjoja, joten veikkaan, että ne ovat nyt ensimmäisenä lukulistalla. Jo on kumma, jos ei vanhan liiton markkinointikikkoja rupea nyt hunajakennoista löytymään.

 

Vaikka itse seisonkin toinen jalka tukevasti Ruotsin kamaralla, niin olisi ne pirulaiset silti mukavaa joskus jossain voittaa. Siispä uusi tavoitteeni onkin viedä jokin brändi oman mainostoimiston avulla naapurimaan kanssa samalle viivalle, ja näyttää, että kyllä täälläkin temput tunnetaan. Sen jälkeen tuleekin toivottavasti ostopyyntö, ja pystyy oman puljun myymään sinne puolelle jorpakkoa. Tässä suurin tavoite seuraavan 10 vuoden ajalle.

 

Vassisen vinkit ruotsalaisten päihittämiseen ovat:

1. Ajattele isosti (ei se, kuinka voitat SM-liigan, vaan se, kuinka voitat NHL:n)

2. Toteuta tehokkaasti (tee enemmän kuin sovitut asiat)

3. Myy (myyntihenkisyys jokaiselle organisaation tasolle)

 

 

Toinen tavoite, kauaskantoinen tämäkin, on se, että minut tunnetaan luovana ihmisenä. Henkilönä, joka todella maalaa mainokset leppäkerttujen siipiin, ja laittaa ne kuljettamaan markkinoinnin ilosanomaa. Tässä muuten on tekemistä, enkä usko, että se onnistuu ilman säännöllistä irtiottoa arjesta loman merkeissä.

 

Itseä on niin pirusti ottanut päähän ns. teennäiset jeejee- tyypit. Ne ihmiset joiden mielestä kaikki on aina niin kamalan ihQ daa, ja kaikki maailman ihmiset on niin super ihaniiiiii. MUTTA, jos hän pääsee toteuttamaan itseään juuri noin, ja onni löytyy tuota kautta niin mikä jottei. Mitäpä minä siitä enää ärsyyntymään.

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!