Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Muistiinpanoja

Kirjoitettu 26.05.16
Esseen kirjoittaja: Kimmo Pulkka
Kirjapisteet: 3
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: 1. Oppiminen

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Mä olin aina treeneis tosi huono kirjottaa mitään ylös. Tuntu, ettei voinu olla samanlailla läsnä jos kirjotti. Kirjotin vaa sillo, jos joku kolahti kunnol. Kokoon mun kaikista vihkoista nyt siisteimmät jutut tähän alkaen iha pinkkuvuodesta ja loppuen sit tähän päivään. Joitain saatan avata ja jotkut jää pelkiks lainauksiks.

 

Raha tulee siitä, kui monta ihmistä pystyt auttamaan ja kui paljo arvoo pystyt tuottamaan niille.

 

Hyvä myyntipuhelu:

  • Vahva alku ”Se ois Pulkan Kimmo tässä moro”
  • Pientä keskustelua esim miten siellä kaupungissa menee tjms.
  • Kartoitus, mikä tilanne sen jutun suhtee mitä oot tarjoomas
  • Demo
  • Clousaus
  • Kysy suosituksia
  • Nimellä puhuttelu aluks ja lopuks

 

Myynti on 95% oppimista.

 

SMART-tavoite

S – Specific

M – Measurable

A – Accurate

R – Realistic

T – Timetable

 

Miten 500e?

Feel the struggle

 

Rohkeus, avoimuus, me.

 

NETTIIN VAIN TÄRKEIMMÄT TUOTTEET, ei mitään lumenkolauspaskaa.

 

Keskity siihen mitä haluat.

 

Palvelumuotoilu: kyttää mitä asiakas tekee.

–>asiakasymmärrys

–>konseptointi

–>kokeilu

–>kehitä

–>repeat

 

Inspiroidu, että olet luova.

Monesti siis just se estää luovuuden, et luulee, ettei oo luova. Luovuus käsitetää useesti taiteellisuutena tjms, mut on se paljo muutakin. Luovuutta on vaikka sopia asiakaskäynti puiston penkille eikä kahvilaan.

 

Ole investointi asiakkaalle, älä kulu.

Eli et myy tuotetta vaan myyt ratkasua johonkin ongelmaan tai keinoa tehdä asiat paremmin, niin asiakas säästää rahaa.

 

”Mitä sitä sanois”-sovellus, vaikeisiin small talk tilanteisiin.

 

Ainut epäonnistuminen on, ettei opi mitään.

Niin.

 

Kaiva asiakkuuksia syvemmälle, yhdistä asiakkuuksia.

 

Ei mua väsytä paitsi nyt ku huono aamupala.

 

Jos projekti kusee ja tuntuu paskalta, etsi syy siihen.

Tää muuten soveltuu ihan kaikkeen. Semmonen kivi kengässä-juttu.

 

Älä oleta

 

Huomista ei vielä ole, vain nykyhetki on todellinen.

 

Kaiva maahan hymykuoppaa.

 

Tiimi on sankari.

 

Myyminen markkinatutkimuksen kautta?

 

Tuottoprosentti on helpompi tuplata kuin sijoitettu rahamäärä.

 

10 koria minimi.

 

Missä olet paras?

USP, eli Unique Selling Point. Jokasen pitäs osata pitchata ittensä 10 sec mitä osaa tosi hyvin. Tosi vaikeeta. Menee todo-listalle saman tien.

 

Mitä jää mieleen, kun poistut tilasta?

Siis just tollasella USP jutulla tällästä minäkuvaa saa rakennettua. Osaa kertoo just kuka ja mitä on, mitä tekee ja miks. Jos vaik oot ostaa ruokaa ja sit on paketti mikä ei oikee osaa kertoo mitä se on nii hyllyyhän se jää.

 

Osta mainospaikka vs. rahoita yhteistä ilmaista liikuntapaikkaa.

Ajatusmallia. Vaikuttaa paljon siihe asenteesee, millä alkaa myymää mainospaikkaa

 

Olet 99-vuotias ja mietit tätä hetkeä. Mitä tekisit?

Katuuko enemmän tehtyä vai tekemätöntä tekoa? Vaikeita kyssäreitä, mut jos kyse on sen hetken uskaltamisesta, niin todennäkösesti katuu tekemätöntä tekoa.

 

Vapaus + vastuu = luottamus

Hyvä kaava.

 

Raha asuu yksityiskohdissa

Nykysi kaikki on nii samanlaista monesti, et pienet yksityiskohdat voi ratkasta ostopäätöksen. Esim tarina bissetölkissä.

 

Kaikki tapahtuu aina kahdesti, ensin mielessä ja sit käytännössä

Paitsi jos yllättyy. En ois ikinä uskonu ku alotin Tiimiakatemian, et lopetan sen valmistumiseen. Tähän.

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!