Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: 2. Yhteisöllisyys

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Kun ensimmäisen kerran kuulin forest&backistä, oli fiilikseni hieman ristiriitaiset. Mieleen muistui vielä liian hyvin puolustusvoimien tarjoamat metsäretket aamu neljän herätyksineen, kurkkusalaatti kuoseissa ja sadan asteen pakkasessa. Toisaalta myös odotin reissua, sillä tällä kertaa se tuskin tulisi olemaan sisällöltään vastaava, ja onhan ulkoilu kivaa!

Tiistaina puolenpäivän jälkeen silmät avattuani ajatus metsäretkelle lähdöstä tuntui melko vastenmieliseltä. Itse asiassa koko tiistai päivä oli tietynlaista selviytymistaistelua. Maanantain kastajaisilla saattoi olla jonkinlainen vaikutus asiaan.. Tiistaista kuitenkin selvittiin, ja keskiviikkoon herättiin täysin uudella ilmeellä. Pieni jännityksen tunne nousi pintaan, kun bussi starttasi akatemian pihasta kohti tuntematonta. Mukaan oli pakattu kaikki tarpeellinen ja vähän ylimääräistäkin, sekä tietysti läjäpäin retkihenkeä.

Kun bussi viimein pysähtyi, paljastui määränpääksi jonkinlainen leirikeskus Laukaassa. Hetken pällistelyn jälkeen meille lyötiin kartta kouraan, ja lipun valmistuksen jälkeen tiimimme sai kunnian toimia suunnannäyttäjänä muille, kun lähdimme ensimmäisenä matkaan. Heti matkan alussa tiimistä löytyi delegointitaitoa, ja vastuunkantajia kun suunnistajaksi valittiin epäilemättä Keski-Suomen taitavin vainukoira, joka johdatti meidät rastilta toiselle ongelmitta. Suunnistus apua olisi ollut vailla myös eräät rastinpitäjät joita saatiin hetki odotella, mutta pisteet myös heille sitkeydestä ja toiminnan täyteisestä rastista! Ylipäätään kaikki matkalla suoritetut rastit olivat todella hyviä, ja niissä päästiin testaamaan monipuolisesti ryhmän jäsenten taitoja. Erityismaininta myös viimeiselle rastille, jossa jokainen tiimin jäsen pääsi käyttämään hyödyksi omaa osaamistaan, ja kuten kolmea raitaa suosiva rastinpitäjäkin totesi, oli suoritus 5/5.

Itse en pidä itseäni kovin heittäytyvänä ihmisenä, mutta kun tiimin kaikkien jäsenten asenne ja tekeminen on sitä luokkaa mitä se meillä oli koko matkan ajan, on siihen helppo samaistua. Oli todella hienoa kokea se, kuinka edelleen toisilleen hieman tuntemattomat ihmiset hitsautuivat yhtenäiseksi tiimiksi yhden vuorokauden aikana. Juuri tämän takia itse ainakin suosittelen forest&backin jatkamista myös tuleville pinkuille. Iso plussa myös puhelinkiellosta. Kukaan ei valittanut niiden poissaolosta, ja toimettoman hetken tullen meidänkin tiimi lähti sienestämään puhelimen selailun sijaan. Keskiviikon päätteeksi päästiinkin vielä testaamaan myyntitaitoja, kun suppilohaperot ynnämuut sienet meni kuin kuumille kiville mustilla markkinoilla.

Salamyhkäinen tiimiakatemia piti kuitenkin jälleen maineensa, kun meille uskoteltiin herätyksen olevan kello 5:30 seuraavana aamuna, ja tietysti menimme hyvissä ajoin telttoihin unille. Parin tunnin nukkumisen jälkeen meidät kuitenkin herätettiin ja talutettiin siteet silmillä ympäri leirikeskusta. Hetken tallustelun jälkeen saimme riisua siteet, ja kuinkas ollakkaan oli keskelle metsää järjestetty bileet. -Hauska yllätys jälleen kerran! Seuraavana aamuna heräsimme joskus yhdeksän aikaan, ja saimme kuulla päivän agendan: teltat kasaan, motorola ja kotimatkalle. Olo oli hyvä, mieli virkeä ja fiilis ennen kaikkea positiivinen!

Enivei, pidän melonistani kovana.

-SL-

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!