Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena

Kirjoitettu 09.06.13
Esseen kirjoittaja: Juho Koistinen
Kirjapisteet: 2
Kirja:
Kirjan kirjoittaja:
Kategoriat: 1. Oppiminen

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena

 

Kirja käsittelee palvelujen tuottamista ja markkinointia, joka on ruvennut kiinnostamaan minua, koska haluan kokonaisvaltaisemmaksi osaajaksi ja kirja on myös MT-kirja niin siksi päädyin tätä lukemaan.

 

Laatunäkökulmat:

Nämä voidaan kirjan mukaan jakaa kuuteen eri näkökulmaan jotka ovat: Elämyksellinen, Asiakaskeskeinen, Tuotekeskeinen, Tuotantokeskeinen, Kustannus-hyöty-keskeinen, Eettinen. Luettuani näistä rupesin miettimään mitä meidän Buukkaaja-projektimme näistä sisältäisi ja tulin siihen tulokseen, että ykkösasia meillä on Kustannus/hyötykeskeinen, koska pyrimme tuotteellamme tarjoamaan parempaa asiakaspalvelua ja lisäämään yrityksen tuottavuutta. Toinen mikä nousi heti mieleeni oli Asiakaskeskeinen, koska mielestämme muut valmistajat eivät ole ottaneet huomioon loppukäyttäjää, joka on esim. parturikampaamon asiakas eikä parturi-kampaaja.

 

Kilpailuedun lähde

Ainutlaatuinen arvo asiakkaalle Alhaiset kustannukset

 

Erilaistaminen Kustannusjohtajuus

 

Segmentointi Keskittyminen

 

Jälleen miettiessäni näitä Buukkaajan kautta meillä on käsissämme erinomainen tuote, tuotamme tällä hetkellä ainoana suomessa FB-integraatiota, olemme hieman halvempia kuin muut, varauskalenterimme on erilainen kuin muilla se ei näytä järjestelmältä. Mutta nuissa muissa asioissa meillä on vielä parannettavaa, emme ole riittävästi segmentoineet parasta asiakaskuntaamme ja strategiaamme lähestyä heitä, johon on nyt tulossakin muutos.

 

Tuloksellisen esimiestyön perusta

Alkuperä Tarvittavat tekijät

Synnynnäinen kyky Motivaatio

Varhaislapsuus Henkilökohtaiset arvot

Koulutus Kyvyt ja taidot

Kokemukset työuralla/elämässä Maine ja näytöt

Vuorovaikutusverkostot

Työyhteisön ja alan tuntemus

 

Jos mietin omaa itseäni niin olen pienestä pitäen ollut sosiaalinen joka on luonteenpiirteeni ja tykännyt jutella ihmisten kanssa. 15-vuotiaana aloitin myyntihommat ja kauppakoulun, joten ikääni nähden minulla on erittäin paljon kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä.

Motivaationi on selkeästi noussut myyntityöhön, kun siinä on provisio mikä on mielestäni tärkeää, kyvyissä ja taidossa kehityn edelleen joka päivä, mutta sitten missä minulla olisi kehityttävää niin on näytöissä ainakin myynninjohtamisessa ja seuraamisessa, mielestäni olen antanut jonkinmoisia näyttöjä itse myynnin parissa, mutta en sen johtamisessa.

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!