Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena
Kirja käsittelee palvelujen tuottamista ja markkinointia, joka on ruvennut kiinnostamaan minua, koska haluan kokonaisvaltaisemmaksi osaajaksi ja kirja on myös MT-kirja niin siksi päädyin tätä lukemaan.
Laatunäkökulmat:
Nämä voidaan kirjan mukaan jakaa kuuteen eri näkökulmaan jotka ovat: Elämyksellinen, Asiakaskeskeinen, Tuotekeskeinen, Tuotantokeskeinen, Kustannus-hyöty-keskeinen, Eettinen. Luettuani näistä rupesin miettimään mitä meidän Buukkaaja-projektimme näistä sisältäisi ja tulin siihen tulokseen, että ykkösasia meillä on Kustannus/hyötykeskeinen, koska pyrimme tuotteellamme tarjoamaan parempaa asiakaspalvelua ja lisäämään yrityksen tuottavuutta. Toinen mikä nousi heti mieleeni oli Asiakaskeskeinen, koska mielestämme muut valmistajat eivät ole ottaneet huomioon loppukäyttäjää, joka on esim. parturikampaamon asiakas eikä parturi-kampaaja.
Kilpailuedun lähde
Ainutlaatuinen arvo asiakkaalle Alhaiset kustannukset
Erilaistaminen Kustannusjohtajuus
Segmentointi Keskittyminen
Jälleen miettiessäni näitä Buukkaajan kautta meillä on käsissämme erinomainen tuote, tuotamme tällä hetkellä ainoana suomessa FB-integraatiota, olemme hieman halvempia kuin muut, varauskalenterimme on erilainen kuin muilla se ei näytä järjestelmältä. Mutta nuissa muissa asioissa meillä on vielä parannettavaa, emme ole riittävästi segmentoineet parasta asiakaskuntaamme ja strategiaamme lähestyä heitä, johon on nyt tulossakin muutos.
Tuloksellisen esimiestyön perusta
Alkuperä Tarvittavat tekijät
Synnynnäinen kyky Motivaatio
Varhaislapsuus Henkilökohtaiset arvot
Koulutus Kyvyt ja taidot
Kokemukset työuralla/elämässä Maine ja näytöt
Vuorovaikutusverkostot
Työyhteisön ja alan tuntemus
Jos mietin omaa itseäni niin olen pienestä pitäen ollut sosiaalinen joka on luonteenpiirteeni ja tykännyt jutella ihmisten kanssa. 15-vuotiaana aloitin myyntihommat ja kauppakoulun, joten ikääni nähden minulla on erittäin paljon kokemusta asiakaspalvelusta ja myyntityöstä.
Motivaationi on selkeästi noussut myyntityöhön, kun siinä on provisio mikä on mielestäni tärkeää, kyvyissä ja taidossa kehityn edelleen joka päivä, mutta sitten missä minulla olisi kehityttävää niin on näytöissä ainakin myynninjohtamisessa ja seuraamisessa, mielestäni olen antanut jonkinmoisia näyttöjä itse myynnin parissa, mutta en sen johtamisessa.
Keskustele artikkelista