Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Palvelumuotoilu

Kirjoitettu 28.02.16
Esseen kirjoittaja: Neea Takala
Kirjapisteet: 3
Kirja: Palvelumuotoilu - uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen
Kirjan kirjoittaja: Satu Miettinen
Kategoriat: 1. Oppiminen, 6.3. Brandi ja mielikuvien kehittämisen työkalut

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Palvelumuotoilu – Satu Miettinen (+ ”co.writers” sis. Juha Ruuska)

Creators -koulutusohjelmassa tehtävälistassa oli lukea tämä kirja ja tehdä siitä visuaalinen essee. Laitanpa siis tähän nopean ja hutaistun raapustukseni, missä vastataan kolmeen keskeiseen kysymykseen.

IMG_5234
IMG_5235
IMG_5236

Palvelumuotoilussa yksinkertaisesti etsitään vastaus asiakkaan kanssa ja suunnitellaan tuotetta yhdessä. Palvelupolkuna esitin striimauspalvelun etenemisen, vaikka olisihan noita muitakin ideoita takataskussa. Polku alkaa asiakkaan ensimmäisestä ”kohtaamisesta” ja etenee aina jokaisen pisteen kautta. Kirjassa esimerkkinä oli junamatkan ostaminen.

Palvelumuotoilusta löytyy myös muita esimerkkejä Satu Miettisen LinkedIn SlideSharen kautta: http://www.slideshare.net/samietti/johdatus-palvelumuotoiluun?next_slideshow=1

Neea / Wedia

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!