Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Saiturin markkinointikirja

Kirjoitettu 27.02.14
Esseen kirjoittaja: Johanna Mantila
Kirjapisteet: 2
Kirja: Saiturin markkinointikirja
Kirjan kirjoittaja: Ville Kormilainen
Kategoriat: 6. Markkinointi, 6.2. Myynnin ja markkinointiviestinnän taidot ja työkalut, 6.7. Sosiaalinen media ja markkinointi, 9.06. Markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Saiturin markkinointikirja

Ville Kormilainen

Voiko markkinointia tehdä lähes nolla budjetilla? Voi! Rahattomuus on turha selitys, kun tärkeintä on hyvä idea. Avoimuudella, intohimolla ja tekemisen meiningillä pääsee paljon pidemmälle, kuin paksulla lompakolla.

 

Lunadellassa markkinointia ei ole juurikaan vielä tehty saati sitten ideointia. Toimintaa on ollut jo yli 3 vuotta ja asiakkaat ovat löytäneet perille lähinnä nettisivujen tai puskaradion kautta. Onneksemme asiakkaita on vielä omistajien vaihdoksenkin jälkeen riittänyt vaikkakin pientä hiipumista Tammikuun tarjouksen jälkeen onkin ollut havaittavissa.

 

Toiminta on nyt astumassa muutoksen kelkkaan. Aloitettuamme fokus pyöri tekemisen harjoittelussa sekä itse studion ilmeen muuttamisessa. Nyt on kuitenkin tullut aika panostaa Lunadellan tunnettavuuteen ja asiakasmäärän lisäykseen. Tämän takia otin Lunadellan kilvoittelu projektiksi Markkinoinnintie koulutusohjelmaan sekä tietysti luin tämän kirjan.

 

Jotta pääsemme aloittamaan kunnolla asiakkaiden profiloinnin sekä markkinoinnin tulee meidän ensin hoitaa perusasiat kuntoon, kuten logon, esitteiden, asiakasjärjestelmän sekä nettisivujen päivittäminen tälle päivälle. Olen kysellyt asiakkailtani mitkä kautta he ensimmäisen kerran löysivät Lunadellan? Melkein kaikki ovat sanoneet googlen ja nettisivujen kautta. Tämän takia onkin erittäin tärkeää, että sivumme näyttävät hyvältä, ovat helppokäyttöiset ja informatiiviset sekä sisältävät kuvia tekemistämme kynsistä.

 

Kun perusasiat ovat kunnossa, on aika ruveta ideoimaan ja miettimään toimivia markkinointi kanavia sekä kampanjoita. Sosiaalisen median aktiivinen käyttö on elvytettävä niin Facebookissa kuin Instagrammissakin. Some on hyvä ja edullinen kanava, jos sitä käytetään oikein. Tärkeintä on asiakasta miellyttävä ja hyödyttävä sisältö. Toinen tärkeä ja varsin edullinen kanava on RipsiBar:in kanssa aloitettava yhteistyö. On melkein hullua, että meillä on melkein yhtenäinen kohderyhmä, jota ei hyödynnetä.  Lunadellan on myös tulevaisuudessa tarkoitus näkyä aktiivisemmin messuilla sekä erilaisissa kauneudenhoidon tapahtumissa.

 

Ennen kesää tuomme uuden palvelun valikoimiimme asiakkaiden toiveesta. Otamme markkinoinnissamme tämän huomioon. Teemme myös kohdennettua markkinointia asiakasrekisterin avulla aikaisemmin käyneille, ei niin uskollisille asiakkaille, jotta saisimme heidät taas käyttämään meidän palveluitamme.

 

Lähdemme liikkeelle nyt näillä keinoilla.  mahdollisuuksia markkinoida Lunadellaa on lukuisia, jopa tällä meidän olemattomalla budjetilla. On vaan ryhdyttävä intohimoisesti tekemään ja ideoimaan. Tarkoituksena kehittää Lunadellan liiketoimintaa ja tuoda se näkyville myös Tiimiakatemian ovien ulkopuolelle.

 

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!