Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Sosiaalisenmedian suunnitelma. Case Hupellus

Kirjoitettu 07.09.16
Esseen kirjoittaja: Tapio Auvinen
Kirjapisteet: 4
Kirja: Markkinoinnin musta kirja, markkinoinnin automatisaatio workshop, markkinointi workshop
Kirjan kirjoittaja: Teemu Kankainen, Pekka Majaniemen ja Saana Borgströmin, Teemu Takala
Kategoriat: 6. Markkinointi, 6.7. Sosiaalinen media ja markkinointi

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Sosiaalisen median suunnitelmaan on kerätty tietoa Teemu Takalan kirjoittamasta teoksesta Markkinoinnin musta kirja, Paytrailin ja JESsin yhteistyössä järjestämästä markkinoinnin automatisaatio workshopista sekä Teemu Kankaisen ja JESsin yhdessä järjestämästä markkinoinni workshopista.

Tarkoituksena suunnitelmalla on luoda Huoelluksen markkinoinnista johdonmukaisempaa ja järjestelmällisemmin toteutettavaa. Hupelluksia järjestää 2 matjänjärjestäjää, noin 50 matkanjohtajaa ja tätä pakkaa ohjaa Hupellukset 20 vuotta aikaisemmin perustanut Kasper Linja-Aho. Tekijöitä on sen verran, että johonmukaisuus ja yhtenäisn kannan läpivienti ilman suunnitelmaa on hankalaa. Tästä syystä pyrin koomaan kaikki oppini sekä matkanvarrelta kerääntyneen tietoni yhteen helposti seurattavaan suunnitelmaan.

Suunnitelman pohjimaisena ideana on todeta Hupellukselle suotuisien sosiaalisenmedian kanavien hyödyt ja käyttömahdollisuudet. Samalla antaen tarkkoja kuukausikohtaisia vinkkejä kanavien markkinointiin sekä eri www-alustoilla toimimiseen. Suunnitelman tavoitteena on lisätä Huoelluksen myyntiä tekemällä kanavista yksiäänisiä ja helpommin seurattavia. Kanavien yhteiseksi linjaksi kirkastettiin kertova sävy, joka tuo esille tarinoita lakettelureissulta ja kertoo aidosti millainen on Huoellus-tyyppinen ihminen. Tämän viestin esille tuomalla uskomme, että saamme välitettyä tunnelman siitä, ketä Huoelluksella pyörii ja minkälaisia kokemuksia potentiaaliselle reissulaiselle on luvassa.

Sosiaalisen median alustojen lisäksi teemme paljon kaupunkikohtaisia promootiotilaisuuksia, joten niiden linkittäminen suunnitelmaan nähtiin tärkeänä. Samalla pystyimme katsomaan näkökantaa siltä kantilta, että liitäisimmekin promojamme enemän www-sisältöömmi, eli täysin toisinpäin. Internetissä tapahtuvat kampanjat voisivat laajentua oikeaan mailmaan promootioihin ja promootioihin suunnitellut kilpailut voitaisiin täärälöidä myös sosiaalisen median sisällöksi.

Linkki markkinointisuunnitelmaan:
https://www.dropbox.com/s/gxozrgp9gzrn7vr/Some%20%E2%80%93suunnitelma.pdf?dl=0

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!