Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Tapahtuma on tilaisuus

Kirjoitettu 13.11.19
Esseen kirjoittaja: Viivi Piispanen
Kirjapisteet: 2
Kirja: Tapahtuma on tilaisuus
Kirjan kirjoittaja: Helena Vallo, Eija Häyrinen
Kategoriat: 1. Oppiminen

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Halusin lukea kirjan tapahtuman tuotannosta, sillä olemme alkaneet järjestää erästä opiskelijatapahtumaa kauppakeskus Seppään. Huomasin, että tapahtumantuotannosta on hyvin vähän kirjoja, oikeastaan tämä on ainoa kirja, jonka löysin hetken kirjaston sivuja selaillessani. Tämä lienee johtuu siitä, että tapahtumia on alettu järjestää vasta viime vuosikymmenen aikana ammattimaisemmin, isommin ja paremmin kuin ennen.  Tapahtuman tuotanto on ihan kokopäiväistä työtä joillekin ja siksi halusin lukea aiheesta. Tiimiakatemialle tulessani ajattelin, että tapahtumatuotanto on yksi asia, josta haluan saada kokemusta. Ja nyt se on tapahtumassa opiskelijatapahtuman järjestämisen merkein.

 

Meidän järjestämä tapahtuma on opiskelijaviikko kauppakeskus Seppään. Viikon ajan vaihtuvat opiskelijoille suunnatut tarjoukset ja arvonnat lisäävät uusien opiskelijoiden keskuudessa tietoisuutta kauppakeskus Sepästä. Tämä tietoisuuden lisääminen onkin suurin syy, miksi tapahtuma järjestetään. Menemme kouluihin pitämään ständiä, jotta opiskelijat tulevat tietoiseksi tapahtumasta. Opiskelijaviikolla instagramiin ja facebookiin tulee ilmoitus seuraavan päivän tarjouksista, tämä pitää yllä mielenkiintoa ja tällä tavoin opiskelijat seuraavat koko viikon ajan, mitä seuraaavana päivänä tulee tarjoukseen. Tapahtuman kohderyhmää ovat kaikki opiskelijat, joilla on opiskelijakortti.

 

Tapahtuman suunnitteluvaihe vie huomattavasti eniten aikaa. Onnistuneeseen tapahtumaan vaaditaan vastaus kysymyksiin: Miksi tapahtuma järjestetään? Kenelle tapahtuma järjestetään? ja Mitä järjestetään? Tapahtuma järjestetään, jotta opiskelijoiden tietoisuus Sepästä kasvaa. Tapahtuma järjestetään opiskelijoille, joilla on opiskelijakortti. Järjestämme tapahtuman, jonne opiskelijoiden on kiva tulla kavereiden kanssa viettämään aikaa ja hyödyntämään tarjouksia. Meidän on helppo miettiä tapahtumaa, koska me ja meidän kaverimme ovat tapahtuman kohderyhmää. Tapatuman toteutusvaihe on se kaikista lyhyin, mutta sitäkin tärkeämpi. Me olemme vastuussa siitä, että kaikki kauppakeskuksen liikkeet ovat tietoisia, mitä minäkin päivänä tapahtuu ja siitä, että kaikki menee hyvin. Olemme vastuussa markkinoinnista niin, että joka ilta tapahtumaviikolla tulee varmasti oikeat päivitykset, mitä seuraavana päivänä tapahtuu. Olemme myös luultavasti kauppakeskuksessa paikan päällä kuvaamassa ja tarkistamassa, että kaikki sujuu. Viimeinen vaihe on jälkimarkkinointi, johon kuuluu tapahtuman käsitteleminen, mikä meni hyvin, mikä huonosti ja mitä parannettavaa olisi seuraavalle kerralle, meidän tarkoituksemme on saada tästä tapahtumasta joka vuotinen, joten palaute on erityisen tärkeää. Onnistunut hyvä tapahtuma kasvattaa yrityksen mainetta ja päinvastoin, jos tapahtuma on huono/epäonnistunut, se vaikuttaa negatiivisesti yrityksen maineeseen.

 

Opiskelijoille suunnattuja tapahtumia on valtavasti, joten meidän tulee erottua markkinoinnilla ja tiedolla siitä, että tämä on hyödyllinen tapahtuma jokaiselle opiskelijalle. Meidän tulee saada houkuttelevat tarjoustuotteet, ja markkinoida niitä hyvin somessa. Kilpailevia tapahtumia ei onneksi ole ja alennukset yleensä houkuttelevat aina opiskelijoita, sillä ylimääräistä rahaa harvoin on kovinkaan paljoa ja hankintoja on tehtävä.

 

Nyt odottelemme projektiryhmän kanssa vastauksia, kuinka moni kauppakeskuksen liikkeistä on kiinnostunut tapahtumasta.

Tagit: ,

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!