Tiimiakatemia on Jyväskylän Ammattikorkeakoulun yrittäjyyden huippuyksikkö

Yksilömarkkinointi

Kirjoitettu 29.09.14
Esseen kirjoittaja: Mikko Palomäki
Kirjapisteet: 1
Kirja: Yksilömarkkinointi - Oppivan asiakassuhteen rakentaminen
Kirjan kirjoittaja: Jouni Pöllänen
Kategoriat: 6. Markkinointi, 6.1. Asiakkuuden työkalut

Yksilömarkkinointi, 3.9 out of 5 based on 7 ratings
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.9/5 (7 votes cast)

Vanhan käsityksen mukaan markkinointi perustuu lähinnä siihen, että saadaan tuotteelle mahdollisimman paljon asiakkaita. Siinä ei keskitytä asiakkaaseen, vaan tuotteeseen ja lähetetään sama viesti kaikille asiakkaille. Se rakentuu lähinnä erilaisten isojen kampanjojen avulla, siksi voidaan puhua massamarkkinoinnista. Vanhan tavan mukaan markkinoinnin onnistumista mitataan lähinnä näkyvyyden määrällä.

Jouni pölläsen kirja Yksilömarkkinointi kertoo uuden näkökulman ja toimintamallin markkinointiin; siinä asiakas nostetaan keskiöön. Sen sijaan että hankittaisiin lisää asiakkaita, etsitään olemassa oleville asiakkaille uusia tuotteita. Eli keskitytään siis asiakkaan tarpeisiin. Yksilömarkkinoinnissa keskitytään ns. avainasiakkaisiin eli niihin jotka tuovat yritykselle eniten rahaa.

Asiakasmarkkinoinmti

Tietenkään kaikkien yritysten ei kannata siirtyä massamarkkinoinnista asiakasmarkkinointiin.

Keskustele artikkelista

Kirjoita kommentti

Kirjoita allaoleva koodi viereiseen kenttään roskapostin suodattamiseksi, kiitos!